Μέθοδος Pilates και το ανοσοποιητικό σύστημα

Μέθοδος Pilates και το ανοσοποιητικό σύστημα


Πώς οι αρχές τις μεθόδου Pilates μπορούν να συμβάλουν στην ισχυροποίηση του ανοσοποιητικού συστήματος!

Στις μέρες μας, όλο και πιο συχνά ακούμε, ποσό σημαντικό είναι να έχουμε ένα ισχυρό ανοσοποιητικό σύστημα.

Ας δούμε αρχικά τι είναι το ανοσοποιητικό σύστημα κι έπειτα χρησιμοποιώντας τη μέθοδο pilates, πως μπορούμε να το ενισχύσουμε.

Το ανοσοποιητικό σύστημα, αποτελείται από όργανα και βιολογικούς μηχανισμούς.
Στην πρώτη γραμμή άμυνας συναντάμε το δέρμα, το ανώτερο αναπνευστικό σύστημα και το στομάχι με την έκκριση διαφόρων ενζύμων.

Στη δεύτερη γραμμή άμυνας, συναντάμε το μυελό των οστών και το θύμο αδένα όπου δημιουργούνται τα κύτταρα του ανοσοποιητικού.
Τα κύτταρα αυτά χωρίζονται στα κύτταρα της λεμφική σειράς και στα κύτταρα της μυελικής σειράς.
Στη λεμφική σειρά διακρίνουμε τα Β-λεμφοκύτταρα, τα Τ-λεμφοκύτταρα και τα μεγάλα κοκκιώδη κύτταρα, ενώ στη μυελική σειρά διακρίνουμε τα μονοκύτταρα, τα δενδρικά κύτταρα, τα ουδετερόφιλα, τα ηωσινόφιλα και τα βασεόφιλα.

Παράγοντες που επηρεάζουν αρνητικά το ανοσοποιητικό σύστημα είναι η ηλικία, το κάπνισμα, το στρες, η κακή διατροφή, η έλλειψη ή η κακή ποιότητα ύπνου, κάποια νοσήματα και η κακή φυσική κατάσταση.

Ωστόσο, μπορούμε να παρέμβουμε σε πολλούς από αυτούς τους τομείς, ώστε να το ενισχύσουμε.

Παρακάτω, μπορούμε να διακρίνουμε πόσο σημαντική είναι η κίνηση και η σωστή αναπνοή στο να έχουμε ένα δυνατό αμυντικό σύστημα.

Το λεμφικό σύστημα είναι ένα ζωτικό μέρος του ανοσοποιητικού συστήματος. Είναι αυτό που βοηθάει μέσω της κίνησης να έχουμε ένα δυνατό ανοσοποιητικό. Γιατί μέσω της κίνησης; Επειδή η λέμφος, το εξωκυττάριο υγρό, χρειάζεται την κίνηση των μυών ώστε να ρέει ομαλά και να διεγείρει την κυκλοφορία του αίματος. Μέσω των λεμφαγγείων, η λέμφος μεταφέρει ‘’απόβλητα’’ προς τους λεμφαδένες όπου και φιλτράρονται και εκεί με την σειρά τους λευκά αιμοσφαίρια επιτίθενται στα βακτήρια που έχουν μεταφερθεί στη λέμφο ώστε να τα εξαλείψουν. Αν το λεμφικό μας σύστημα δεν λειτουργεί σωστά νοσεί γιατί δε μπορεί να απομακρύνει τοξίνες. Γι αυτό το λόγο είναι σημαντικό να κρατήσουμε την λέμφο (εξωκυττάριο υγρό: πρωτεΐνες, νερό, γλυκόζη, ηλεκτρολύτες, ένζυμα, ορμόνες) σε κίνηση.

Η άσκηση τονώνει την αιματική ροή και αυτή της λέμφου. Οι βαθιές ασκήσεις αναπνοής μπορούν να τονώσουν τη ροή της λέμφου και να μειώσουν τη συσσώρευση τοξινών στο σώμα. Αναπνέοντας σωστά έχουμε καλύτερη εισροή οξυγόνου, αποβολή διοξειδίου και τυχόν εκκρίσεων. Μέσω της εστιασμένης αναπνοής, γίνεται διάνοιξη των ρινικών διόδων και ανακουφίζει την ρινική συμφόρηση ακόμη και σε ένα κοινό κρυολόγημα. Για αυτό το Pilates καθίσταται η καταλληλότερη μέθοδος ενίσχυσης του ανοσοποιητικού μας.

Το Pilates είναι μια μορφή ήπιας άσκησης που εστιάζει στην επανεκπαίδευση της σωστής αναπνοής. Όλη η φιλοσοφία της άσκησης βασίζεται στην σωστή αναπνοή. Η ρυθμική κίνηση των ασκήσεων Pilates αυξάνει τη βαρυτική έλξη στο λεμφικό υγρό και κατά συνέπεια την βέλτιστη κυκλοφορία αυτού. Καθώς κάνουμε Pilates οι μύες κάνουν «σύσπαση-χαλάρωση» βοηθώντας το λεμφικό υγρό να ρέει και να συνεργάζεται με το κυκλοφορικό στέλνοντας θρεπτικά συστατικά, οξυγόνου και ορμονών στο αίμα και στα κύτταρα των ιστών του σώματος.

Ας ρίξουμε μια μάτια πίσω στην ιστορία κατά την διάρκεια του πρώτου παγκόσμιου πολέμου το 1914 όταν ο Pilates κλίθηκε από το γερμανικό στρατό, λόγω της εθνικότητάς του, σε στρατόπεδο διεθνοποίησης. Εκεί ξεκίνησε να βάζει τους κρατούμενους να κάνουν τις ασκήσεις τις οποίες ο ίδιος είχε ήδη εφεύρει και δίδασκε να τις κάνουν σε καθημερινή βάση. Αναφέρεται ότι άρχισε να χρησιμοποιεί τις έμφυτες ικανότητες του ως προς την αποκατάσταση, με τους τραυματισμένους στρατιώτες οι οποίοι και κατάφεραν να ανακτήσουν τις δυνάμεις τους και την κινητικότητα τους μέσω των ασκήσεων αποκατάστασης (σημερινό κλινικό πιλατες).

Ο Pilates ήταν ακόμη στο στρατόπεδο όταν το 1918 ξέσπασε η «Ισπανική» πανδημία, η οποία ήταν η πιο θανατηφόρα μέχρι σήμερα με 500 εκατομμύρια να έχουν μολυνθεί και 50-100 εκατομμύρια να έχουν πεθάνει (το 3-5% πληθυσμού). Αξιοσημείωτο είναι ότι στο στρατόπεδο που βρισκόταν ο Pilates δεν νόσησε ούτε ένας. Παρόλο που ήταν υπερπληθές, αποτελούνταν από νεαρά και ηλικιωμένα άτομα όπως τα υπόλοιπα στρατόπεδα, το μόνο που διέφερε σε αυτό το στρατόπεδο ήταν οι ασκήσεις του Πιλατες!

Πίσω στις μέρες μας τώρα, σε έρευνα που διεξήχθη για την αποτελεσματικότητας της μεθόδου Pilates σε υγιείς γυναίκες που συμμετείχαν εθελοντικά, βρέθηκε ότι η μέθοδος Pilates, μπορεί να βελτιώσει την ανοσολογική απάντηση των κυττάρων στο πλάσμα. Για την έρευνα, έγινε αιματολογικός έλεγχος συγκεκριμένων παραμέτρων πριν και μετά την άσκηση (η συμμετοχή του διήρκησε μόλις δυο εβδομάδες).

Για όλους τους παραπάνω λόγους που αναφέραμε και μέσα από τις έρευνες που έχουν γίνει, συμπεραίνεται το Pilates μπορεί να βοηθήσει στην ενίσχυση του ανοσοποιητικού σε όλες τις ηλικίες.

Γράφουν οι Δήμητρα Κορδά, PT., Pilates Instructor   &    Νικολέτα Παφλιώτη PT., Pilates Isntructor

Εγγραφείτε στο δελτίο ενημερωσής μας!

Διεύθυνση

Λ. Μεσογείων 254
Χολαργός, Αθήνα

Ώρες Λειτουργίας

Δευτ. - Παρ. 09 πμ - 09 μμ
Σαβ. - Κυρ. Κλειστά

Επικοινωνία

Τηλ. / Fax: +30 210-7608609
Email: Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.


TOP

© 2019 Physiokinetics by Petroutsos . Με την επιφύλαξη παντός δικαιώματος.